vrijdag 28 juni 2013

Review: The Ones - The Ones

Gear Fab 2013-(GF-265)

In 1966 nam de Amerikaanse band The Ones hun LP "The Ones" in de National Recording Studios te New York City op, die via het Ashwood House label verscheen en alleen tijdens optredens van de groep werd verkocht.
De band, die erg populair was in New England, bestond uit: Rick McPherson - zang, Rob Schearer - zang, Jeff Costello - sologitaar, Maris Neiburgers - basgitaar, Dickie Stamm - drums en Sam DeSantos - zang en keyboards en werd op de LP bijgestaan door Fred George - piano en orgel en Clay Pitts - vibrafoon.
De LP bevat 12 nummers, waarvan 1 eigen song en begint met "Hang On Sloopy", een uitstekende cover van dit nummer, dat in een iets ruigere versie wordt gespeeld.
De volgende song heet "I Should Have Know Better" en ook dit nummer wordt op een niet onverdienstelijke manier gecoverd, waarna ik het door Clay Pitts geschreven "Maybe It's The Both OF Us" te horen krijg en dit is een lekker swingend klinkende pop song.
Daarna volgt "Don't Make It Over", waarin de band opnieuw een prima cover versie laat horen en hierna krijg ik de heerlijke ballad "My Prayer" te horen.
Dan laat de band hun versie van "I Can't Explain" horen en hoewel deze niet zo rauw als het origineel klinkt, is het toch een goede uitvoering.
Ook "Diddy-Wah-Diddy" is een lekker swingende cover en "(Mr.) You're A Better Man Than I" wordt op een schitterende wijze uitgevoerd en klinkt bijna net zo goed als het origineel.
In de ballad "Unchained Melody" speelt de band een versie van dit nummer, die ik zelfs beter dan die van The Righteous Brothers vind, die er een hit mee scoorden.
"Be My Baby" klinkt eveneens uitstekend, ondanks het feit, dat ik vrouwen zang beter vind in deze song, maar dat is waarschijnlijk omdat ik daar aan gewend ben.
In "Our Day Will Come" hoor ik een prima swingend nummer en in "Goodnight My Love" laat de band me horen ook slaap liedjes te kunnen spelen.
De CD van The Ones geeft het tijdsbeeld van halverwege de jaren 60 goed weer en de band laat met deze cover versies, die zoveel bands uit die periode speelden, horen, tot de betere in dit genre te behoren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten